MST XXX-D VIP by Meca

12.4.2016

Meca

Poprosil jsem Mecu, zda by nenapsal něco o svém podvozku. Vzhledem k tomu, že je to vlastně jediný kus v ČR, a tím pádem i trochu unikát, sem rád, že se do toho Tom opřel a pořádně se rozepsal o svém příběhu s MST.  Díky Tome !    (MAX)

 

 

OBECNĚ

Zrovna začínala sezona 2014 a já jsem stál před rozhodnutím jaký podvozek budu jezdit. Jelikož většina drifterů z Čech a Slovenska jezdilo Yokomo DIB, či jiné podvozky této prestižní značky, rozhodl jsem se, jelikož jsem vždycky rád šel svou vlastní cestou, zamířit ke konkurenční značce MST. Rozhodoval jsem se mezi dvěma podvozky. A to mezi řemínkovým MS-01 D VIP a kardanovým XXX D VIP. Nakonec vyhrál kardan. Proč? Ze dvou důvodů...  XXX má stejně rozloženou elektroniku jako měl můj předešlý podvozek Xray T2 007 a to mi sedělo, takže jsem nešel úplně do něčeho neznámého. No a za druhé to bylo celkové rozložení váhy auta, která je soustředěna co možná nejníže. Podvozek jsme objednali z Hong Kongu, jelikož značka MST nemá v České republice zastoupení. Společně s autem jsme objednali ještě převody a unašeče převodů na CS 2.02, jelikož auto v základu má pouze 1.3 CS a dále se objednala konverze na ,, zadomotorovou“ verzi, samotný podvozek byl s,, předomotorovou“ konverzí. Proč jsem neobjednal rovnou ,,zadomotor“? Zkrátka a jasně, chtěl jsem mít další možnost set-upu. Přibližně za deset dní byl balík doma.

Podvozky od MST jsou už z výroby složené a jinak tomu nebylo ani v mém případě, stačilo dotáhnout všechny šroubky, osadit elektronikou a hurá na trať. Auto jsem projel v podobě ,,předomotoru“ s cs 2:02 a přišlo mi jako bych řídil 50:50. Na další trénink už jsem měl přestavěné auto na ,,zadomotor“ a to už byla jiná muzika, auto bylo pěkně přetáčivé a nutilo mě pořádně kontrovat a v té chvíli jsem si auto doslova zamiloval. Po pár hodinách jsem měl nastavenou geometrii na svoje ruce a podvozek byl připravený na první ostrý test, závod v pražských Satalicích. Tam začala moje šňůra úspěchů s tímto podvozkem. V roce 2014 byl vlastně jen jeden závod, kdy jsem se nedostal na bednu, mistrovství Evropy v Holandsku. Podvozek fungoval náramně. V této sezoně se začal klást velký důraz na styl, začalo se jezdit Korogashi. ( Principem Korogashi je mít v zatáčkách stálé kontra a volant používat pouze v přehozu z driftu do driftu, při čemž díky vysokému CS by se měly přední kola pouze převalovat.) Hlavně díky stylu jsem se v Holandsku dostal v kvalifikaci na 16. místo z celkových 150 jezdců a to byl pro mě obrovský úspěch. Při návratu na českou závodní scénu jsem si dojel s MSTčkšm ještě pro pár velkých i menších úspěchů. Pak přišel závod v Otrokovicích, který byl jiný než všechny ostatní. Nejel se na koberci, ale na velké venkovní asfaltové dráze, kde můj ,,zadomotor“ hořel jako papír, a ať jsem nastavoval jak jsem nastavoval, nemohl jsem auto uřídit. Přišel čas pro změnu. V noci z pátku na sobotu, kdy se jel závod, jsme s Kubou Turkem auto přestavěli na ,,předomotor“. Tehdy jsem poprvé a zatím naposledy závodil s touto koncepcí a přišel další úspěch pro mé MST, první místo z asfaltu. V úspěšném duchu se nesl i zbytek sezóny. Na sezónu 2015 jsem chystal velkou změnu. Na své MST XXX D VIP jsem koupil HT konverzi, která obsahovala širší plato, nové uchycení ramen, nová ramena a širší poloosy. Auto po sestavení vypadalo naprosto skvěle, bohužel jsem s ním odjel kvůli nemoci jen jeden závod na začátku a jeden závod na konci sezony. V posledním závodu jsem dojel 2., ale autu pořád jako by něco chybělo. Nejezdilo špatně, ale v původní obyčejné verzi bez HT konverze jsem měl větší jistotu. Krátce na to přišla poslední změna v hardwaru podvozku a to CS 2.15. Na první dojem si řeknete, větší CS = hůře ovladatelné auto, ale opak byl pravdou. Auto bylo rychlejší, přesnější a mnohem lépe se přehazovalo z jednoho driftu do druhého.

Auto je v tuhle chvíli připraveno na novou sezónu a já se těším co rok 2016 přinese…

001: MST bez konverze 002: MST XXX HT VIP

 

MOŽNOSTI NASTAVENÍ

XXX HT VIP je high-end podvozek značky MST, který disponuje širokým spektrem nastavení.

Jako u většiny podvozků, se i na tom mém dá nastavit odklon kol a rozbíhavost či sbíhavost na přední nápravě. Odklon se nastavuje dlouhým imbusem o velikosti 1.5, který zasunuji přímo do horního předního ramene, ve kterém se nachází dlouhý červík, který seřizuje odklon kola. Horním ramenem, respektive tím jak hodně ho vypodložíme speciálními podložkami, nastavujeme velikost záklonu rejdového čepu až do úžasných 16°. Sbíhavost a rozbíhavost předních kol seřizujeme na klasických spojovačkách, které vedou od těhlic rovnou na speciální dvou ložiskové sliderové řízení, které má dvě různé polohy na uchycení spojovaček. Stejně tak i náboje kol mají různé polohy pro umístění spojovaček, to dává možnost nastavovat ackermana. Na zadní nápravě se odklon nastavuje rovněž na klasických spojovačkách a sbíhavost řešíme pomocí výměny pevných bloků, které drží zadní ramena. Tady máme k mání škálu od 0° až po 3,5° sbíhavosti. MST XXX HT VIP má plně stavitelné ALU olejové tlumiče, které můžeme na podvozku nainstalovat do několika poloh, jak na přední tak na zadní nápravě. Co se CSka týče MST pro nás připravilo velkou škálu CS převodu od 1.12 až po úžasných 2.15 CS. Další možnost nastavení auta dává poloha motoru, může být buď za přední nebo před zadní nápravou. Podvozek má velké karbonové plato, na které se s přehledem vejde veškerá potřebná elektronika. Podvozek disponuje řadou ne vždy využitých závitů, které lze použít pro uchyceni závaží pro doladění.

S autem jsem opravdu spokojený a pokud vám nevadí zaplatit kvalitu tak MST XXX HT VIP je auto právě pro vás….

 

SET-UP a OSAZENÍ PODVOZKU

Můj nejčastěji používaný set-up mého MST XXX HT VIP

 


Přední náprava

Rozbíhavost : 2 °

Odklon: 8°

Záklon rejdového čepu : vyosených 16°

Tlumiče: Olej HUDY 350 cSt, pružiny TRACKSTAR hybrid spring set - kombinace HARD a ULTRASOFT

 


Zadní náprava

Sbíhavost: 2,5° nebo 3,5° záleží na okolnostech (velikost tratě, povrch)

Odklon: 4°

Kick up: 2mm

Tlumiče: Olej XRAY 100 cSt, Pružiny TRACKSTAR hybrid spring set – kombinace MEDIUM a ULTRASOFT

 

Závaží: na malých tratích jezdím pouze 12.2g na zadní nápravě

na velkých tratích jezdím vzadu 24,4g a vepředu 22,2g

Závaží umisťuji co nejníže je to možné, ( na ramena, nárazník, těhlice. )

Převod

CS: 2.15

Modul: 64 P

Spur: 104 T

Pastorek 21 T, 30 T, a 35 T záleží na okolnostech (velikost tratě, povrch)

 


Elektronika

Motor: Yokomo Zero 10,5 T

Regulátor: Yokomo BL PRO 3

Servo: Savox SC 1251MG Digital

Baterie: Yokomo 5700 7,4v 75c

RC souprava: Sanwa MT4

Kabely: Tetsujin

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

SAKURA D4 by Pepa Marek

SAKURA D4 by Pepa Marek

8.5.2016

Technika

Honza "Smrťák" Smrčka

Sakura D4 pomalu dostává i na české tratě, poprosil jsem tedy jednoho z majitelů tohoto podvozku, jestli by pro RCDrifting nenapsal pár řádků o podvozku, na co si dát pozor apod. Tímto také děkujeme právě Pepovi Markovi za recenzi podvozku. Ale už k samotnému článku... Jelikož jsem byl požádán,...

0

Více

Jak začít ..........

Jak začít ..........

3.4.2016

Technika

Mad Max

Začíná nová sezona, začínají se pořádat akce a v neposlední řadě i počasí dovoluje vyrazit s modelem ven. Na tohle jsme čekali asi všichni. A zároveň začíná přibývat i nových lidí, co chtějí začít driftovat a řeší s čím a jak začít. Stále se opakují dotazy na podvozky pro začátek a na vybavení....

1

Více

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

21.4.2015

Technika

Mad Max

Často se na mě obrací lidé s dotazy s čím začít driftovat. Všem se snažím poradit a najít nějaké rozumné řešení. Ale je i spousta lidí, co se mnou dlouze debatují, píší desítky emailů, já jim odpovídám a nakonec poděkují za rady a stejně si koupí nějaký totální nesmysl a doufají, že se všichni...

0

Více

Podvozky konstrukčně

Podvozky konstrukčně

21.4.2015

Technika

Mad Max

V tomto článku se pokusím rozdělit podvozky z hlediska konstrukce a pohonu.  POHON Pro přenos síly se používá buď kardan nebo systém s ozubenými řemeny. Každý typ má svá pro a proti a samozřejmě každému jezdci vyhovuje něco jiného. Pohon kardanem přináší bezúdržbovost a lehkost. Negativa jsou...

0

Více

Podvozky obecně

Podvozky obecně

20.4.2015

Technika

Mad Max

Podvozek je to co dělá model modelem. Je úplně jedno jakou máte karoserii, kolik má spoilerů, nebo jak brutální máte disky kol. Důležité je to, co je pod karoserií. To co dělá z modelu fungující stroj.  Z hlediska použití a zároveň z hlediska financí, se dají podvozky rozdělit na "Low-end" a...

0

Více

Novinky

CROSS GAMES EUROPE 2017

25.10.2017

CROSS GAMES EUROPE 2017Myslím si, že k tomu není co víc říct... Opět skvělá šance... Více info zde:
http://www.yeda-shop.eu/CROSS-GAMES-EUROPE-2017-a2_18.htm  

Více

Nissan S14 Boss B110 Sunny

19.1.2017

Nissan S14 Boss B110 SunnyNissan S14 BOSS V2 od firmy HPI naplno rozvířil RC drifterské vody. Nevíme jak je to s licencí co si firmy mohou a nemohou dovolit, ale každopádně firmy APlastic přichází se svou...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

19.1.2017

Novinky na YEDA-SHOPNení to tak dávno, co jsme psali o novinkách na YEDA shopu a už "musíme" psát znova! Viki tentokrát naskladnil díky nejen od společností MIKUNI, TOPLINE a SPICE, ale i díly od nové...

Více

YEDA Set-Up driftpárty 2017

2.1.2017

YEDA Set-Up driftpárty 2017Co k tomu říct? Už skoro pravidelná drift akce, kdy se nejedná o závody, ale prostě jen o možnost poježdění, set-up podvozků a setkání s RC drifterama, zkušení ale i nováčci. Plno...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

30.12.2016

Novinky na YEDA-SHOPTomáš Viki Viktora opět přidal plno novinek a naskladnil to, co nebylo skladem od firem Overdose a D-Like. Více uvidíte přimo na...

Více

Starší novinky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci