SAKURA D4 by Pepa Marek

8.5.2016

Honza "Smrťák" Smrčka

Sakura D4 pomalu dostává i na české tratě, poprosil jsem tedy jednoho z majitelů tohoto podvozku, jestli by pro RCDrifting nenapsal pár řádků o podvozku, na co si dát pozor apod. Tímto také děkujeme právě Pepovi Markovi za recenzi podvozku. Ale už k samotnému článku...

Jelikož jsem byl požádán, abych napsal pár slov o podvozku Sakura D4, resp. o jeho karbon-hliníkovém klonu, pokusím se Vám ho trochu přiblížit. Hned na začátku bych chtěl zmínit, že nejsem žádný zkušený RC drifter a moje praktická zkušenost je omezena na vozový park v pořadí TT-01, HB Cyclone a právě zmíněná Sakura, jako můj poslední počin. A co se týče závodů, zatím jsem se zúčastnil pouze několika nepohárových akcí u nás ve Vysokém Mýtě.
001
Podvozek mám od vánoc 2015 ,a i od tak krátké doby prošla několika méně, či více zásadními úpravami. Podle zkušeností s výše zmíněnými podvozky jsem vzhledem k ceně absolutně neměl představu jakou kvalitu mám očekávat. TTčko předčí skoro vše, ale kvalita dílů Cyclona nasadila laťku poměrně vysoko. Brzy se ukázalo, že levnější podvozek se kvalitou některých dílů nemůže příliš rovnat (např. přesnost rozměrů a kvalita plastů). Plasty jsou měkčí a při dokupování některých option dílů se holt sem tam musí něco poupravit. Ale celkově mě podvozek vzhledem k ceně (v podstatě třetinové oproti Yokomu) velmi mile překvapil a šel bych do něj znovu.
Podvozek dorazil nasucho, tak bylo jako první nezbytná demontáž, promazání pohyblivých částí a naplnění tlumičů. Okamžitě šly dolů originální pružiny které nahradila sada Turnigy Trackstar s progresivními vlastnostmi.

002


Jako první věc,která si vyžádala okamžitý zásah, bylo zakoupení přední volnoběžky namísto stockového diffu a změna poměru CS, který byl v základu nastaven na cca 1.4. Pro začátek jsem zvolil přechod na 1.6, později 1.85, 1.98 až na 2.05. Ze všech těchto variant jsem se vrátil k 1.85, což mi vzhledem k charakteru podvozku a umístění těžiště vzadu, připadalo více než dostačující. Změna CS je jednoduchá záležitost neboť na ebay jsou dostupné v podstatě veškeré rozměry řemeniček a tak možnosti nastavení poměru CS jsou v podstatě neomezené.

003

Druhým krokem byla úprava řízení. V základu má podvozek na můj vkus až extrémní ackermann. Došlo tedy na výměnu pevné spojovačky pák řízení za nastavitelnou. Tato úprava však způsobila redukci rejdu, což si následovně vyžádalo převrtání úchytů pák řízení dále od sebe, aby dostalo řízení po zredukovaném ackermannu zpět původní rozsah. Tato úprava byla jedna z těch levnějších neboť stačilo pořídit závitovou tyč a sadu kloubků přibližně za 50 kč.

 004

 005

006

Další věc, která si vyžádala úpravu byla výměna předních poloos za nastavitelné, neboť při plném rejdu docházelo k nekotrolovatelnému třepání vnitřního kola drift se stával značně nestabilní. Naštěstí i díly na Sakuru se pohybují v řádu 1/3 až 1/4 oproti Yokomu a ostatním TOP značkám, tak takovéto ladění „dětských nemocí“ nepoloží rodinou kasu.
Po čase ježdění se projevily vůle na zadních těhlicích v uchycení v ramenou, takže následoval tuning a dokoupení originálních dílů 3Racing s podstatně lepším způsobem upevnění do osy v rameni (standardně červíkem). Originálně je řešeno pojistnými kroužky, což jednak způsobovalo částečně zmíněné vůle a dále značně komplikovalo případnou demontáž.
Prakticky jediný díly, který sakuře chyběl v hliníku byla přední ramena, a tak z důvodu častější demontáže předních tlumičů jsem zainvestoval opět do produktů od 3Racingu. Výsledek Sakuře prospívá jak na pohled, tak na trati.

006

008

008

010


Jedna z posledních úprav je zakoupení sady tlumičů od Yeah racing, které fungují podstatně lépe, než původní zejména v tom, že nezatuhávají. A nastavitenou zadní sbíhavostí, která dává další prostor k ladění vlastností podvozku.

A na závěr jsem zaexperimentoval s layoutem a inspiroval jsem se u podvozku XEX od značky Overdose. Baterii jsem umístil podél, což si vyžádalo otočné upevnění regulátoru a odpojování kabelů, ale pro mě se jednalo o pozitivní úpravu co se týče rozložení váhy. Nyní bych odhadem řekl, že je 55% ve prospěch zadní nápravy a Sakuře to dodalo na agilnosti v přehozech a více neutrálním chování.

 011

012

Celkově Sakuru D4 velmi doporučuji drifterům, co mají omezenější rozpočet. Je to vděčný a flexibilní podvozek co se týče nastavování a možnostech úprav. Jedinou nevýhodou může být o něco častější údržba spojená s nižší kvalitou některých dílů. To je však vykoupeno zlomkovou cenou náhradních dílů a jejich dostupností.

 013

 

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

MST XXX-D VIP by Meca

MST XXX-D VIP by Meca

12.4.2016

Technika

Meca

Poprosil jsem Mecu, zda by nenapsal něco o svém podvozku. Vzhledem k tomu, že je to vlastně jediný kus v ČR, a tím pádem i trochu unikát, sem rád, že se do toho Tom opřel a pořádně se rozepsal o svém příběhu s MST.  Díky Tome !    (MAX)     OBECNĚ Zrovna začínala sezona 2014 a já jsem stál...

0

Více

Jak začít ..........

Jak začít ..........

3.4.2016

Technika

Mad Max

Začíná nová sezona, začínají se pořádat akce a v neposlední řadě i počasí dovoluje vyrazit s modelem ven. Na tohle jsme čekali asi všichni. A zároveň začíná přibývat i nových lidí, co chtějí začít driftovat a řeší s čím a jak začít. Stále se opakují dotazy na podvozky pro začátek a na vybavení....

1

Více

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

21.4.2015

Technika

Mad Max

Často se na mě obrací lidé s dotazy s čím začít driftovat. Všem se snažím poradit a najít nějaké rozumné řešení. Ale je i spousta lidí, co se mnou dlouze debatují, píší desítky emailů, já jim odpovídám a nakonec poděkují za rady a stejně si koupí nějaký totální nesmysl a doufají, že se všichni...

0

Více

Podvozky konstrukčně

Podvozky konstrukčně

21.4.2015

Technika

Mad Max

V tomto článku se pokusím rozdělit podvozky z hlediska konstrukce a pohonu.  POHON Pro přenos síly se používá buď kardan nebo systém s ozubenými řemeny. Každý typ má svá pro a proti a samozřejmě každému jezdci vyhovuje něco jiného. Pohon kardanem přináší bezúdržbovost a lehkost. Negativa jsou...

0

Více

Podvozky obecně

Podvozky obecně

20.4.2015

Technika

Mad Max

Podvozek je to co dělá model modelem. Je úplně jedno jakou máte karoserii, kolik má spoilerů, nebo jak brutální máte disky kol. Důležité je to, co je pod karoserií. To co dělá z modelu fungující stroj.  Z hlediska použití a zároveň z hlediska financí, se dají podvozky rozdělit na "Low-end" a...

0

Více

Novinky

CROSS GAMES EUROPE 2017

25.10.2017

CROSS GAMES EUROPE 2017Myslím si, že k tomu není co víc říct... Opět skvělá šance... Více info zde:
http://www.yeda-shop.eu/CROSS-GAMES-EUROPE-2017-a2_18.htm  

Více

Nissan S14 Boss B110 Sunny

19.1.2017

Nissan S14 Boss B110 SunnyNissan S14 BOSS V2 od firmy HPI naplno rozvířil RC drifterské vody. Nevíme jak je to s licencí co si firmy mohou a nemohou dovolit, ale každopádně firmy APlastic přichází se svou...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

19.1.2017

Novinky na YEDA-SHOPNení to tak dávno, co jsme psali o novinkách na YEDA shopu a už "musíme" psát znova! Viki tentokrát naskladnil díky nejen od společností MIKUNI, TOPLINE a SPICE, ale i díly od nové...

Více

YEDA Set-Up driftpárty 2017

2.1.2017

YEDA Set-Up driftpárty 2017Co k tomu říct? Už skoro pravidelná drift akce, kdy se nejedná o závody, ale prostě jen o možnost poježdění, set-up podvozků a setkání s RC drifterama, zkušení ale i nováčci. Plno...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

30.12.2016

Novinky na YEDA-SHOPTomáš Viki Viktora opět přidal plno novinek a naskladnil to, co nebylo skladem od firem Overdose a D-Like. Více uvidíte přimo na...

Více

Starší novinky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci