Podvozky konstrukčně

21.4.2015

Mad Max

V tomto článku se pokusím rozdělit podvozky z hlediska konstrukce a pohonu. 

POHON

Pro přenos síly se používá buď kardan nebo systém s ozubenými řemeny. Každý typ má svá pro a proti a samozřejmě každému jezdci vyhovuje něco jiného. Pohon kardanem přináší bezúdržbovost a lehkost. Negativa jsou většinou vyšší hluk a tvrdá reakce na přidání plynu. Na druhou stranu systém s řemeny má díky pružnosti řemenů jemnější a tišší chod, ale je potřeba trochu složitější údržba, kdy je nutno hlídat správné napnutí řemenů a udržovat celý systém v čistotě. Ale samozřejmě není to nic, co by průměrně zručný člověk nezvládl. 

 

KONSTRUKCE

Zásadní věc je, kde má podvozek umístěný motor. Od toho se odvíjí umístění ostatních komponentů.

Umístění motoru je:

1. před přední nápravou. Ideální pro hodně technické tratě, kdy je hodně ostrých zatáček navazujících po sobě. Podvozek s motorem vpředu před nápravou je vhodný pro začátečníky, kdy váha vpředu zapříčiní, že model má zatíženou přední nápravu, takže dobře reaguje na řízení a díky lehčí zadní části jde lehce do driftu. Ideální podvozky této kategorie jsou Sakura D3 a nebo Eagle Teh16-FM (R31-16FM).

2. za přední nápravou. Je to velice rozšířený typ podvozků a používá ho dnes hodně výrobců. V kombinaci s umístěním baterie před zadní nápravou dostaneme rovnoměrné rozložení váhy na střed podvozku.  Do této kategorie patří např. Yokomo DIB nebo konverzní kit Eagle GRT na Tamiya TA-05.

3. před zadní nápravou. Toto umístění se začalo používat teprve v nedávné době. Tak jako se vyvíjí jízdní styl v rcdriftu, tak se vyvíjí i technika. Když přišel nejnovější jízdní styl Korogaši, začal probíhat i vývoj, při kterém je ideální přesouvat váhu co nejvíce dozadu. Takto továrně navrhnutý podvozek samozřejmě lze koupit, ale často si je drifteři upravují z jiných podvozků. Většina těchto úprav vychází z předchozí kategorie a jedná se o otočení spodního plata a montáži přední nápravy na místo zadní a naopak.  Do této skupiny patří např. Overdose Dival a Vacula.

4. za zadní nápravou. Běžně se v driftu toto umístění motoru nepoužívá. Jeho použití jsem zaznamenal při stavbách RWD, kdy je nutné extrémní zatížení zadní nápravy a většinou se jednalo o přestavby podvozků s motorem před přední nápravou a díky otočení plata vznikl čistokrevný zadomotor. 

 

 

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

SAKURA D4 by Pepa Marek

SAKURA D4 by Pepa Marek

8.5.2016

Technika

Honza "Smrťák" Smrčka

Sakura D4 pomalu dostává i na české tratě, poprosil jsem tedy jednoho z majitelů tohoto podvozku, jestli by pro RCDrifting nenapsal pár řádků o podvozku, na co si dát pozor apod. Tímto také děkujeme právě Pepovi Markovi za recenzi podvozku. Ale už k samotnému článku... Jelikož jsem byl požádán,...

0

Více

MST XXX-D VIP by Meca

MST XXX-D VIP by Meca

12.4.2016

Technika

Meca

Poprosil jsem Mecu, zda by nenapsal něco o svém podvozku. Vzhledem k tomu, že je to vlastně jediný kus v ČR, a tím pádem i trochu unikát, sem rád, že se do toho Tom opřel a pořádně se rozepsal o svém příběhu s MST.  Díky Tome !    (MAX)     OBECNĚ Zrovna začínala sezona 2014 a já jsem stál...

0

Více

Jak začít ..........

Jak začít ..........

3.4.2016

Technika

Mad Max

Začíná nová sezona, začínají se pořádat akce a v neposlední řadě i počasí dovoluje vyrazit s modelem ven. Na tohle jsme čekali asi všichni. A zároveň začíná přibývat i nových lidí, co chtějí začít driftovat a řeší s čím a jak začít. Stále se opakují dotazy na podvozky pro začátek a na vybavení....

1

Více

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

21.4.2015

Technika

Mad Max

Často se na mě obrací lidé s dotazy s čím začít driftovat. Všem se snažím poradit a najít nějaké rozumné řešení. Ale je i spousta lidí, co se mnou dlouze debatují, píší desítky emailů, já jim odpovídám a nakonec poděkují za rady a stejně si koupí nějaký totální nesmysl a doufají, že se všichni...

0

Více

Podvozky obecně

Podvozky obecně

20.4.2015

Technika

Mad Max

Podvozek je to co dělá model modelem. Je úplně jedno jakou máte karoserii, kolik má spoilerů, nebo jak brutální máte disky kol. Důležité je to, co je pod karoserií. To co dělá z modelu fungující stroj.  Z hlediska použití a zároveň z hlediska financí, se dají podvozky rozdělit na "Low-end" a...

0

Více

Novinky

CROSS GAMES EUROPE 2017

25.10.2017

CROSS GAMES EUROPE 2017Myslím si, že k tomu není co víc říct... Opět skvělá šance... Více info zde:
http://www.yeda-shop.eu/CROSS-GAMES-EUROPE-2017-a2_18.htm  

Více

Nissan S14 Boss B110 Sunny

19.1.2017

Nissan S14 Boss B110 SunnyNissan S14 BOSS V2 od firmy HPI naplno rozvířil RC drifterské vody. Nevíme jak je to s licencí co si firmy mohou a nemohou dovolit, ale každopádně firmy APlastic přichází se svou...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

19.1.2017

Novinky na YEDA-SHOPNení to tak dávno, co jsme psali o novinkách na YEDA shopu a už "musíme" psát znova! Viki tentokrát naskladnil díky nejen od společností MIKUNI, TOPLINE a SPICE, ale i díly od nové...

Více

YEDA Set-Up driftpárty 2017

2.1.2017

YEDA Set-Up driftpárty 2017Co k tomu říct? Už skoro pravidelná drift akce, kdy se nejedná o závody, ale prostě jen o možnost poježdění, set-up podvozků a setkání s RC drifterama, zkušení ale i nováčci. Plno...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

30.12.2016

Novinky na YEDA-SHOPTomáš Viki Viktora opět přidal plno novinek a naskladnil to, co nebylo skladem od firem Overdose a D-Like. Více uvidíte přimo na...

Více

Starší novinky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci