Příběh Honzy Bednáře (Yokomo DIB)

21.4.2015

Mad Max

Často se na mě obrací lidé s dotazy s čím začít driftovat. Všem se snažím poradit a najít nějaké rozumné řešení. Ale je i spousta lidí, co se mnou dlouze debatují, píší desítky emailů, já jim odpovídám a nakonec poděkují za rady a stejně si koupí nějaký totální nesmysl a doufají, že se všichni mýlí a oni budou mít štěstí a ten jejich podvozek bude jezdit přesně tak, jak má. No nikomu nic nenutím, kdo si chce nechat poradit, nechá si poradit. 

A zrovna nedávno se mi ozval Honza Bednář, kterého znám z oblasti Expedic. Dotaz jako obvykle. "Co mám koupit?" Takže jsme podebatovali a já mu řekl svůj názor. Následně měl debatu ještě s dalšími driftery a nakonec to dopadlo koupí kvalitního podvozku a musím říci, že když jsem nedávno na jedné akci viděl Honzu driftovat, tak mě to ještě více utvrdilo v tom, že jeho rozhodnutí bylo správné. Proto jsem Honzu poprosil, aby napsal svůj příběh o svém začátku s driftovým podvozkem.  

Dále píše Honza Bednář .....................

 

 

Příběh Honza Bednáře a jeho Yokomo DIB 

 

Představení

Modelaření se věnuji už přes 7 let. Vyzkoušel jsem různá odvětví od aut přes lodě a letadla, ale auta mě baví nejvíce. Měl jsem různé druhy aut, jenže bohužel mi nic nevydrželo dlouho, jelikož v mém okolí nebyl nikdo, kdo by měl stejný koníček jako já. Jezdit sám na parkovišti nebo na polní cestě nikoho dlouho bavit nevydrží. Až jsem se dostal k RC expedicím a to byl pro mě velký „bůůům“. Bylo to pro mě úplně něco jiného. Expedicím se věnuji už 4 roky, ale začal jsem pozorovat, že bych chtěl změnu a zkusit něco rychlejšího. Chvilka hledání a volba byla jasná. Rc drift se mi vždy líbil a poslední dobou prožívá v České republice řekl bych velký nárůst na oblíbenosti a rozrůstá se. Začal jsem to pozorovat i mezi expedičními kolegy. O některých jsem to věděl a s pár se dokonce i spojil, abych zjistil vše potřebné na začátek.

 


Shromažďování informací

Jelikož modelařím již pár let věděl jsem co asi tak bude potřeba, ale přehled o používaných značkách a trendech v tomhle krásném odvětví jsem neměl vůbec žádný.

Proto jsem začal hledat na internetu potřebné informace. Navštívil modelářská fora, kde jsem čerpal informace, ale moc moudrý jsem z toho nebyl, jelikož názory co se tam objevovaly se moc neshodovaly. Všeobecně to bude asi také tím, že v dnešní době není žádná webová stránka věnovaná pouze driftu. Naštěstí se mi povedla zjistit informace, že webové stránky zaměřené pouze na drift jsou ve vývoji.

Po mnoha večerech strávených u internetu jsem si udělal názor, že jsou dva druhy drifterů. První, kteří tvrdí, že driftuje vše na co se nasadí plastové kroužky. Druzí a pro mě zajímavější jsou drifteři, kteří se tomu věnují trochu více a profesionálněji, nedriftují jen tak na ulici. Mají postavené dráhy a pořádají různé akce, kde se scházejí a sdílejí informace. To je přesně to čeho bych chtěl dosáhnout i já a díky tomu jsem si v hlavě udělal jasno co od auta očekávám.

Další noci jsem brouzdání na internetu vzdal a radši jsem napsal přímo drifterům a nechal si poradit od zkušených. Mohu říci, že jsem byl překvapen ochotou a chováním, informace kterých se mi dostalo jsem ani nestíhal zpracovávat.

 


Výběr podvozku

Jako první jsem vybíral podvozek. V dnešní době je trh přeplněný různými značkami podvozků. A opět se dostáváme na rozdělení do dvou odvětví a to hobby podvozky a profi podvozky. Mezi hobby podvozky bych řadil všemi známou Tamiya TT-01, dále pak Sakura S3 zero a mezi profesionálnější podvozky které se dneska jezdí i na závodech patří hlavně Yokomo, Overdose a dále pak Xray. Vzhledem k mému stanovenému cíli, orientoval jsem se pouze na ty lepší podvozky. Má volba po několika rozhovorech s driftery padla právě na druhý zmiňovaný podvozek a to Yokomo DIB 2 v červeném provedění.

001: Yokomo DIB

 

Co bylo hlavní důvodem ve výběru právě podvozku Yokomo DIB 2?

Na začátku jsem si pohrával s myšlenkou, že mi bude stačit nějaký obyčejný podvozek za 3000Kč, abych se s driftem seznámil a případně časem pořídil nový lepší. Ale díky klukům, kteří mi hned jako první věc řekli, že koupí obyčejného podvozku za pár tisíc budu akorát litovat, jelikož s ním se opravdovému driftu ani nepřiblížím, a že by to nezměnilo ani absolutní vylepšení.

Pár večerů jsem strávil s kalkulačkou a počítáním co mě vyjde nejlépe. Jakožto student si nemohu moc vyskakovat. Přišel jsem na to, že je lepší si na začátku chvilku počkat a našetřit trochu více na podvozek lepší řady, než koupit podvozek základní a postupně ho vylepšovat dokupováním tuningových dílů. Tyto díly jsou totiž 2x tak dražší pokud se kupují samostatně než když si koupíte podvozek o řadu lepší, který tyto díly již obsahuje.

Nakonec jsem se dopočítal k výsledku, že pokud bych koupil podvozek v plastovém provedení od Yokoma za nějakých 5600,- a postupně ho vylepšoval dostal bych se na částku přesahující 13000Kč, abych se pouze vyrovnal podvozku, který vše toto má v základu a vychází v obchodě na nějakých 9200Kč.

Je potřeba si dát tu práci a opravdu si sednout a pořádně si to vše propočítat. Za ušetřené peníze se pak dá lehce koupit pořádná elektronika a máte kompletní auto na dost dobré úrovni.

 


Výběr elektroniky

Následoval výběr elektroniky, při kterém nebýt rad nevěděl bych asi doposud, co koupit.

Bylo mi řečeno, že v dnešním driftu se používají především střídavé senzorové comba s motorem 10,5T. ( Combo se skládá ze střídavého motoru 10,5T a střídavého regulátoru.) Dnešní trh je přeplnění elektronikou, kde se výrobci předhánějí možnostmi nastavování. Já šel do začátku jednoduší cestou a zvolil regulátor, u kterého není potřeba žádná programovací karta ani počítač. Vše se jednoduše nastaví přímo na regulátoru prakticky za jízdy. Vybral jsem tedy kombo od firmy LRP.

Servo je také nutnou částí pro drift podvozek. Na rozdíl od expedic se zde neklade důraz na sílu serva ale více je kladen na rychlost. Já si vybral servo Savöx SC-1252MG Low Profile.

Dále je potřeba vybrat i vhodný Rc vysílač s přijímačem. Zde jsem to měl jednoduší, jelikož jsem doma měl už velmi slušnou Rc soupravu Spektrum Dx3c.

 

Samostatná stavba podvozku

Rád bych vám zde udělal malý report ze samostatné stavby podvozku Yokomo DIB 2. Po té co mi domu přišlo vše objednané a potřebné jsem se nemohl dočkat až krabici otevřu. Po rozbalení a vybalení krabice jsem byl velice mile překvapen přehledností všech zabalených dílů. Vše bylo perfektně očíslováno a sedělo  krásně s manuálem.Následně jsem si vše systematicky a přehledně rozložil na stole. A po chvilce zírání na tu krásu jsem se pustil do stavby.

002: Krabice003: 1

Řídil jsem se dle manuálu a začal karbonovým platem. Postupně se vše začínalo pomalinku rýsovat, nikam jsem nespěchal a stavbu si pořádně užil. Zpracování všech dílů bylo na jedničku, nikde nebyly žádné zbytky plastových částic. Vše čistě připravené. Ze spodní strany plata byly předvrtané dírky na šroubky na zapuštění hlav. Všechny díry souhlasily a celá stavba se obešla bez použití sebemenší hrubé síly a přemlouvání plastových dílů aby souhlasily na předvrtané díry. Následně nechám mluvit spíše obrázky, které jsem pořídil v průběhu stavby.

004: 2005: 3

006: 4007: 5

008: 6009: 7

010: 8011: 9

012: 10

 

Závěrem

Všem doporučuji si nejdříve vše pořádně promyslet, porozhlídnout se a určitě se nebát kontaktovat někoho zkušenějšího. Určitě vám poradí s výběrem jako mně.

S výběrem podvozku jsem maximálně spokojen, předčilo moje očekávání. Celkové zpracování je promyšlené a dobře zpracované. Za celou stavbu jsem nenašel žádný nedostatek. Nic v balení nechybělo ba naopak, bylo tam i pár drobností na víc.

Má první jízda se samozřejmě nedala přirovnat k driftu. Bál jsem se s autem pořádně rozjet natož ho někde lehce opřít o stěnu.

Dobrý podvozek je základem pro dobrý drift, ale určitě to není jen o něm. Záleží také na schopnostech a hlavně to chce trénovat a trénovat. U sebe jsem již po pár vyježděných baterkách a seznámením s chováním auta pozoroval jisté pokroky.

Dále bych chtěl také doporučit, že nejlepší způsob, jak se naučit driftovat, je vydat se na nějakou hromadnou akci. Na ní vás ostatní drifteři rádi uvidí, přivítají mezi sebou a poradí s čímkoliv. Taková hromadná akce a ježdění s více lidmi na postavené drift dráze vám dá o hodně více než trénování doma v garáži či na parkovišti u obchodního centra.

013: 11

 

S pozdravem Honza Bednář

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

SAKURA D4 by Pepa Marek

SAKURA D4 by Pepa Marek

8.5.2016

Technika

Honza "Smrťák" Smrčka

Sakura D4 pomalu dostává i na české tratě, poprosil jsem tedy jednoho z majitelů tohoto podvozku, jestli by pro RCDrifting nenapsal pár řádků o podvozku, na co si dát pozor apod. Tímto také děkujeme právě Pepovi Markovi za recenzi podvozku. Ale už k samotnému článku... Jelikož jsem byl požádán,...

0

Více

MST XXX-D VIP by Meca

MST XXX-D VIP by Meca

12.4.2016

Technika

Meca

Poprosil jsem Mecu, zda by nenapsal něco o svém podvozku. Vzhledem k tomu, že je to vlastně jediný kus v ČR, a tím pádem i trochu unikát, sem rád, že se do toho Tom opřel a pořádně se rozepsal o svém příběhu s MST.  Díky Tome !    (MAX)     OBECNĚ Zrovna začínala sezona 2014 a já jsem stál...

0

Více

Jak začít ..........

Jak začít ..........

3.4.2016

Technika

Mad Max

Začíná nová sezona, začínají se pořádat akce a v neposlední řadě i počasí dovoluje vyrazit s modelem ven. Na tohle jsme čekali asi všichni. A zároveň začíná přibývat i nových lidí, co chtějí začít driftovat a řeší s čím a jak začít. Stále se opakují dotazy na podvozky pro začátek a na vybavení....

1

Více

Podvozky konstrukčně

Podvozky konstrukčně

21.4.2015

Technika

Mad Max

V tomto článku se pokusím rozdělit podvozky z hlediska konstrukce a pohonu.  POHON Pro přenos síly se používá buď kardan nebo systém s ozubenými řemeny. Každý typ má svá pro a proti a samozřejmě každému jezdci vyhovuje něco jiného. Pohon kardanem přináší bezúdržbovost a lehkost. Negativa jsou...

0

Více

Podvozky obecně

Podvozky obecně

20.4.2015

Technika

Mad Max

Podvozek je to co dělá model modelem. Je úplně jedno jakou máte karoserii, kolik má spoilerů, nebo jak brutální máte disky kol. Důležité je to, co je pod karoserií. To co dělá z modelu fungující stroj.  Z hlediska použití a zároveň z hlediska financí, se dají podvozky rozdělit na "Low-end" a...

0

Více

Novinky

CROSS GAMES EUROPE 2017

25.10.2017

CROSS GAMES EUROPE 2017Myslím si, že k tomu není co víc říct... Opět skvělá šance... Více info zde:
http://www.yeda-shop.eu/CROSS-GAMES-EUROPE-2017-a2_18.htm  

Více

Nissan S14 Boss B110 Sunny

19.1.2017

Nissan S14 Boss B110 SunnyNissan S14 BOSS V2 od firmy HPI naplno rozvířil RC drifterské vody. Nevíme jak je to s licencí co si firmy mohou a nemohou dovolit, ale každopádně firmy APlastic přichází se svou...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

19.1.2017

Novinky na YEDA-SHOPNení to tak dávno, co jsme psali o novinkách na YEDA shopu a už "musíme" psát znova! Viki tentokrát naskladnil díky nejen od společností MIKUNI, TOPLINE a SPICE, ale i díly od nové...

Více

YEDA Set-Up driftpárty 2017

2.1.2017

YEDA Set-Up driftpárty 2017Co k tomu říct? Už skoro pravidelná drift akce, kdy se nejedná o závody, ale prostě jen o možnost poježdění, set-up podvozků a setkání s RC drifterama, zkušení ale i nováčci. Plno...

Více

Novinky na YEDA-SHOP

30.12.2016

Novinky na YEDA-SHOPTomáš Viki Viktora opět přidal plno novinek a naskladnil to, co nebylo skladem od firem Overdose a D-Like. Více uvidíte přimo na...

Více

Starší novinky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci